صفحه نخست

فرهنگ و هنر

اقتصادی

عمومی

حوادث

سیاسی

علم و فناوری

اجتماعی

ورزشی

اخبار
چاپ

​دکتر بابانژاد و آزمون قانون مداری

با توجه به حس سابقه ی آقای در دکتر قانون مداری و شهره به سلامت اداری ایشان در شهر، انتظار می رود هرچه سریعتر نسبت به اعلام مواضع خود اقدام نموده تا شهر را از این سکته ی اداری خارج نمایند.

کد خبر : 7857

تاریخ انتشار : 07/12/1392 - 10:25


​دکتر بابانژاد و آزمون قانون مداری

به گزارش خط امید بهشهر پس از انتشار اخباری مبنی بر ممنوعیت حضور دکتر اسلام بابا نژاد عضو شورای شهر بشهر در شورای این شهرستان جنجال های زیادی در شهرستان ایجاد شد تا جایی که این بحث ها به صف های نانوایی و مسافران تاکسی های شهری در مسیر های کوتاه ، کشیده شد و هرکس با هر میزان آگاهی که داشت حکم به ماندن و یا رفتن دکتر بابا نژاد از شورای شهر بهشهر می داد.

 


اما به راستی این اتفاقات اخیر و داستان بودن یا نبودن دکتر بابانژاد از شورا چیست؟

 


فرماندار بهشهر در گفتگو با خبرنگار خط امید بهشهر در این خصوص گفت : زمانی که  افراد برای ثبت نام در انتخابات شورا به فرمانداری مراجعه می کنند طبق قانون شرایطی را به آنها اعلام می کنیم که این شرایط چه در زمان ثبت نام و چه در زمان عضویت در شورا یکسان است و باید فرد این شرایط را دارا باشد.

 


نماینده دولت در بهشهر ادامه داد : یکی از این شرایط عدم دارا بودن مسئولیت دولتی در محدوده شورا می باشد که این قانون در زمان عضویت در شورا نیز لازم الاجرا است و در صورت قبول مسئولیت در محدوده شهری شورا عضویت در شورا غیر قانونی می شود و فرد باید از عضویت در شورا استعفا دهد .


به گزارش خط امید بهشهر پس از قبول ریاست بیمارستان دولتی امام خمینی (ره) بهشهر از سوی دکتر بابا نژاد طبیعتا این قانون  شامل حال دکتر بابا نژاد شده و ایشان باید از عضویت در شورا استعفا دهد.

 


اما آنچه که برخی تلاش می کنند در اذهان عمومی پرورش دهند این است که ایشان به دلیل دو شغله بودن مجبور به کناره گیری می باشند و با اصرار بر اینکه عضویت در شورای شهر شغل محسوب نمی شود حضور همزمان آقای دکتر در هر دو مسئولیت را در مقابل قانون نمی دانند.

 


فرماندار بهشهر نیز در این خصوص گفت : دلیل استعفای آقای دکتر بابا نژاد از شورای شهر بهشهر به دلیل دو شغله بودن نیست ، قانون برای جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی برخی افراد ، حضور همزمان در دو مسئولیت را منع کرده است.

 


پس از اعتراض آقایان عباس یعقوبی گلوردی عضو علی البدل شورا و دکتر اسلام بابا نژاد نسبت به شرایط موجود موضوع به شورای حل اختلاف استان فرستاده شد که این شورا تصمیم گرفت از وزارت کشور استعلام کند.

 


و وزارت کشور پاسخ استعلام شورای حل اختلاف استان را ایچنین ارسال کرد:
بازگشت به نامه شماره .... در خصوص مورد استعلام بدینوسیله نظر مشورتی کارگروه تخصصی شورای عالی در تاریخ14/11/1392 تشکیل جلسه داده است به شرح ذیل اعلام می گردد:

 


با توجه به محدودیت های مصرح در بند 2 ماده 28 قانون شوراها از آنجایی که ریاست بیمارستان دولتی هم سطح مدیریت محسوب می گردد لذا عضویت همزمان در شورا و ریاست بیمارستان از موارد ممنوعیت مقرر در ماده مذکور بوده و فاقد وجوهات قانونی است.

 


آنچه که مشخص است طبق این نامه  که از سوی وزارت کشور فرستاده شده است حضور همزمان آقای دکتر بابا نژاد در شورای شهر به همراه تکیه بر کرسی ریاست بیمارستان امام خمینی (ره) ممنوعیت داشته و ایشان باید از یکی از سمت های خود استعفا دهد. 

 


با توجه به حس سابقه ی آقای در دکتر قانون مداری و شهره به سلامت اداری ایشان در شهر، انتظار می رود هرچه سریعتر نسبت به اعلام مواضع خود اقدام نموده تا شهر را از این سکته ی اداری خارج نمایند. 

 


درپایان گفتنی است در صورت استعفای آقای دکتر بابانژاد از عضویت در شورای اسلامی شهر، عضو علی البدل اول شورا آقای عباس یعقوبی گلوردی می باشد که با کسب  5838 راي در انتخابات اخیر،  فرصت حضور در شورا را پیدا خواهد کرد.

 



 

 

  

برای این پست 8 دیدگاه مطرح شده است. شما نیز دیدگاه خود را بیان کنید
  • پاسخ به نظر چهار شنبه 07 اسفند 1392 - 11:58
    یک حقوقدان

    باسلام واحترام هریک از اعضا شورا به محض قبول مسئولیت درسمتهای ممنوعه در قانون بصورت رسمی وبدون اختیار خودشان از عضویت در شورا خارج میشوند چرا که این دو مسئولیت از نظر قانونگذار در تعارض وضد هم می باشد واز طرفی اجتماع نقیضین محال است به همین خاطر هر عضو از شورا همزمان به محض قبول مسئولیت دیگر از مسئولیت شورا خارج میشود امیدوارم برای داشتن یک شورا قانون مداری این مسئله به این روشنی در شورای بهشهر قابل حل باشد

    7 3
  • پاسخ به نظر چهار شنبه 07 اسفند 1392 - 12:08
    یک دوست

    باسلام وعرض خسته نباشید این دیگر اینقدر جرح وبحث و دعوا ندارد چیزی مشخص می باشد شورای شهر هم باید طبق قانون عمل کند مطمعن باشید دکتر بابانزاد هم دقیقا می داند که باید از شورای شهر کناره گیری کند وانشااله برای اینکه شهری قانونمدار داشته باشیم این اتفاق خواهد افتاد برای سلامتی تمام خدمتگزاران صدیق انقلاب اسلامی صلوات بر محمد وال محمد درود برشما ارادتمند

    8 2
  • پاسخ به نظر چهار شنبه 07 اسفند 1392 - 12:53
    علی

    خب که چی؟ چرا ذوق مرگ شدید؟ مثلا آقای بابانژاد با تجربه شورای شهر برن کنار که کی بیاد؟ آقای یعقوبی که مثل خیلی از اعضای دیگه شورا اولین بارشون هست؟ مگه شورای شهر شیرخوارگاهه که هرچی بی تجربه هست واردش بشن؟

    8 3
  • پاسخ به نظر چهار شنبه 07 اسفند 1392 - 13:18
    بهشهری

    جناب آقای دکتر بابانژاد با آگاهی کامل از قانون که تاکید می کند " هریک از اعضای شورا به محض قبول مسئولیت در سمت های ممنوعه که ریاست بیمارستان امام خمینی (ره) بهشهر نیز طبق تائید نامه وزارت کشور جزء مدیریت همسطح شهرستانی محسوب می شود " با رضایت کامل و بدون اجبار مسئولیت بیمارستان را قبول کرد، بنابراین بصورت رسمی و بدون اختیار از عضویت در شورا خارج می شود . در واقع در این ماجر ریاست شورا شهر تخلف می کند و سوال اینجاست که چرا ریاست شورا ( جناب آقای عسگریان ) در مقابل قانون ایستادگی می کند ؟ هدف از این قانون گریزی چیست ؟ و چرا از اولین عضو علی البدل جهت شرکت در شورا دعوت بعمل نمی آورد ؟

    6 4
  • پاسخ به نظر چهار شنبه 07 اسفند 1392 - 13:32
    سجاد

    طبق قانون در بند 4 ماده 28 که قانون مقررات شورای اسلامی دقیقاً از کلمات ( اعضای شورا نمی توانند ) در طول مدت عضویت در سمتهای مورد اشاره در بند های ماده 28 مشغول بکار شوند استفاده کرد . فلذا قید جمله منفی است و آقای بابانژاد نیاز به استعفا ندارد زیرا با قبول ریاست بیمارستان از شورا خارج شده و عضویت نامبرده در شورا دیگر قابل برگشت نیست . پس آقای عسگریان بعنوان ریاست شورا باید از آقای یعقوبی بعنوان اولین عضو علی البدل جهت شرکت در شورا دعوت بعمل آورد تا اینهمه شورای شهر را درگیر مسائل حاشیه ای نکند .

    5 4
  • پاسخ به نظر چهار شنبه 07 اسفند 1392 - 16:42
    میثم حاجی زاده

    با سلام خدمت عزیزان خط امید علت اینکه برای شما پیام ارسال می کنم نه اینکه خیلی از خط و ربطتون خوشم بیاد، فقط به صرف اینکه احسس می کنم نسبت به سایر رسانه ها شهری راحت تر انتقاد می کنید و می نویسید! بابا این چه وضع شورای شهر ه ؟ به یک امیدی تلاش کردیم اعضای قبلی رای نیارن! که مثلا دیدگاه های جدید و جوان وارد عرصه بشن! همه ی مردم شهر هم همین دیدگاه رو داشتن که صرفا 2 تا از اعضای شورای قبلی تونستن رای بیارن1 اما متاسفاه میبینیم که در این چندماه فعالیت صرفا مشغول حاشیه سازی اند! حتی بعضی از اعضا که گویا جنبه نداشتن و خانواده هاشون هم تحت تاثیر کسب مقام و منصب دارن از دست میدن! این همه جنجال و حاشیه، مصاحبه علیه هم، فحاشی درون جلسه از اعضایی که مثلا اکثرشون تحصیل کرده اند بعیده! یک نیست به این بنده های خدا بگه، بابا شما برایند تفکر مردم شهر هستید، بازی های سیاسی، جناح بازی ها و عقده های شخصی رو کنار بزارین! به فکر ان مردم باشید! خط امید جان! حتما مطلب بزار! اینقدر انتقاد کن تا کلافه شن! شاید کمی خجالت بکشن! از مواضع اونها هم نترس، هرکسی که بخواد جلوی رسانه ای مردمی وایسه خودشو ضایع می کنه!

    7 3
  • پاسخ به نظر شنبه 10 اسفند 1392 - 08:29
    یک شهروند

    ماشیفتگان خدمتیم نه تشنگان قدرت بنام خدا به نظرشما اگر مسئولی به وظیفه قانونی خود عمل نکرد چه باید کرد؟من نه شما بگید یکنفر در شورای شهر پست ریاست مگیرد دربیمارستان امام خمینی طبق قانون ایشان دیگر نمیتوانند شورای شهر باشند ریاست محترم شورای شهر هم هیچ اقدامی نمیکند شاید این موضوع را هم دوست ندارد در جلسه شورا مطرح کند شورای شهر چه میشود ؟ما داریم به کجا میرویم خدمت خدمت است حالا در هر لباس ومنصبی واقعا ما شهر خودمان را به دست چه کسانی سپردیم؟بهشهر در مقابل شهرهای دیگر استان چقدر پیشرفت کرد ؟چقدر ما جاذبه گردش گری داریم چکار کردیم ما در برگزاری یک جلسه معمولی شورا می مانیم چگونه میتوانیم در ساخت شهرمان موفق باشیم فقط عوارض و نوسازی بگیریم همین شما باید به نفع مردم کار کنید نه به نفع خودتان خداوند نظاره گر اعمال ماست فکر بکنید چه باید بکنید چشمها را باید شست طور دیگر باید دید

    4 0
  • پاسخ به نظر چهار شنبه 20 فروردین 1393 - 12:06
    مهدي

    باسلام ما از طرفداران دكتر بابانژاد ودوست دار ايشان بوده توقع ما رعايت قانون ومقررات نظام اسلامي از ايشان است در صورت مقاومت ايشان در برابر قانون ما هم اين موضع را برنتابيده و با ايشان زاويه مي گيريم وقطعا ادامه اين روند بر جايگاه ايشان در انتخابات بعدي وبراي هميشه لطمه خواهد زد.

    0 0
دیدگاه شما در مورد : ​دکتر بابانژاد و آزمون قانون مداری

​دکتر بابانژاد و آزمون قانون مداری

  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین
  • rss
  • آرشیو

 

 

مبلمان ماهور بهشهر