صفحه نخست

فرهنگ و هنر

اقتصادی

عمومی

حوادث

سیاسی

علم و فناوری

اجتماعی

ورزشی

اخبار
چاپ

خدمات فراگیر بیمه‌دی در مازندران آغاز می‎شود

مدیر بیمه دی مازندران با اعلام اینکه طرح ارائه خدمات فراگیر بیمه دی در استان در برنامه کاری ما قرار دارد، گفت: همکاری با سایر شرکت‌های بیمه‌ای و توسعه آن در ادارات در دستور کار ماست.

کد خبر : 43786

تاریخ انتشار : 05/10/1395 - 10:07


خدمات فراگیر بیمه‌دی در مازندران آغاز می‎شود

به گزارش خط امید به نقل از فارس، بروز حوادث و سوانح متعدد در استان مازندران و مشکلاتی که مردم بعد از بروز حوادث و سوانح برای جبران خسارت با آن مواجه هستند، مستلزم آن است که شرکت‌های بیمه‌ای به‌صورت جدی‌تر در استان فعالیت داشته باشند.

از طرفی چندین شرکت بیمه‌ای در استان مازندران در حال فعالیت هستند که بستری برای معرفی و قابلیت‌های آنها مهیا نشده است.

از سویی دیگر مردم نیز برای دریافت خدمات پس از فروش با بیمه‌ها بعضاً گلایه‌هایی را مطرح می‎کنند که این موضوع با حضور مدیر بیمه دی مازندران در دفتر خبرگزاری فارس مورد واکاوی قرار گرفت.

خبرگزاری فارس مازندران در نظر دارد، با معرفی قابلیت‌های بیمه‌ها در خدمات‌رسانی پس از بحران دل‌نگرانی‌های مردم و گلایه‌های آنها را به مسؤولان بیمه‌ای منتقل کند تا راهی برای خارج کردن بیمه‌ها از حالت لوکس باز شود و بیمه به‌عنوان یکی از مطالبات جدی خانواده‌ها تبدیل شود.

در همین ارتباط مدیر بیمه دی مازندران در گفت‌وگو با فارس، در ارتباط با فعالیت بیمه دی در کشور و استان مازندران اظهار کرد: بیمه‌ دی فعالیتش را در کشور از سال 83 آغاز کرد و با سهام‌داری بنیاد شهید، بانک دی و مؤسسه کوثر تلاش دارد خدمات بیمه‌ای جدیدی را به مردم ارائه کند.

سیدعلی محمدزاده خاطرنشان کرد: شرکت بیمه دی از سال 93 با مدیریت جدید و علمی و توان فنی و افزایش سرمایه‌ای که داشت، جزو هفت شرکت برتر بیمه‌ای ایران در حال فعالیت است.

وی اضافه کرد: بیمه دی افق جدیدی در صنعت بیمه‌ای کشور ترسیم کرد و در استان مازندران هم دوست داریم که این خدمات در اختیار مردم قرار گیرد.

مدیر بیمه دی مازندران یادآور شد: تغییرات خاصی در ساختار سازمانی و رویکرد بیمه‌ای کشور داشتیم و در رفتارهایی که در پیش گرفتیم، کارشناسی‌شده و علمی است.

این مسؤول تصریح کرد: در بازاری وارد می‎شویم که حرف‌های مناسبی برای گفتن داشته باشیم، این یکی از رسالت شرکت بیمه دی است و افق‌هایی که مدیرعامل شرکت ترسیم کرده است.

محمدزاده با اعلام اینکه بیمه دی رویکرد نو و جدید را طراحی کرد، افزود: در طراحی محصول به‌دنبال طرح محصولات منحصر به فرد هستیم و هر روز یک محصول و کار جدید ایجاد می‎کنیم.

وی یادآور شد: در بحث حضور هر جا که نیاز به کار کردن و اقدامات مشارکتی و با توجه به نزدیک بودن روز بلایای طبیعی، بیمه دی سوابق مناسبی داشت.

مدیر بیمه دی مازندران اضافه کرد: در استان مازندران در سال 86 خسارت خوبی به خانواده‌های معظم شهدا پرداخت کردیم و روند خدمات‌دهی ما در استان گلستان نیز پیگیری و اجرا شد.

 

این مسؤول بیان کرد: با توجه به قراردادهای حوزه شهری و شهرداری‌ها بسیار خوب درخشیدیم و از طرف استانداری و شهرداری بیمه دی مورد تشویق قرار گرفت.

محمدزاده با اعلام اینکه در مازندران آمادگی کامل داریم که خدمات بیمه دی را گسترش دهیم، افزود: در حضور خودمان در استان به‌دنبال کار کارشناسی و نیازسنجی هستیم.

وی ادامه داد: در حال شناسایی بازار استان مازندران هستیم و علاقه‌مندیم در مواردی که فعالیت ما ارزنده و اثربخش است، ورود پیدا کنیم.

مدیر بیمه دی مازندران در ادامه با اعلام اینکه تلاش ما این است که خدمات جدیدی به مردم ارائه دهیم، افزود: برنامه‌ریزی برای عملیاتی کردن فعالیت نوین بیمه دی در دستور کار است.

این مسؤول خاطرنشان کرد: بازاریابی جدیدی را در استان مازندران شروع کردیم و در حال حاضر در شهرستان بابل به‌صورت جدی نسبت به شناسایی نیازمندی‌ها و خدماتی که باید انجام شود، ورود پیدا کردیم.

محمدزاده اظهار کرد: قراردادهای شورا و شهرداری بابل را در برنامه کاری داریم و از طرفی کارشناس‌های ما در بازار استان در حال فعالیت هستند.

وی با اعلام اینکه طرح ارائه خدمات فراگیر بیمه دی در استان در برنامه کاری ما قرار دارد، گفت: همکاری با سایر شرکت‌های بیمه‌ای و توسعه آن در ادارات در دستور کار ماست.

مدیر بیمه دی مازندران یادآور شد: برنامه داریم که خدمات این بیمه را در حوزه بلایای طبیعی که به‌نظر می‌رسد نیاز روز مازندران است را در سطح استان گسترش دهیم.

این مسؤول در پاسخ به این سؤال خبرنگار فارس با توجه به اینکه مازندران در کمربند حادثه‌خیزی قرار دارد و ما شاهد هستیم که نفوذ بیمه در استان نسبت به استان‌های دیگر پایین‌تر است و این مقدار نفوذ مربوط به بیمه‌های اجباری، تکمیلی وشخص ثالث است این کم‌کاری متوجه سازمان‌های بیمه‌ای بوده و یا در فرهنگ‌سازی اقدامات مناسبی انجام نشد، بیان کرد: دلیل توجه نکردن به صنعت بیمه‌ای مربوط به بحث فرهنگی است، مردم ما بیشتر ریسک‌پذیر هستند، مردم به‌نوعی در برابر سختی‌ها مقاومت می‎کنند و دوست دارند که مشکلات‌شان را درون خودشان حل کنند.

محمدزاده اضافه کرد: این در صورتی است که مردم می‎توانند با هزینه اندک در برابر حوادث و بلایای طبیعی با دوراندیشی بیمه شوند.

وی با اعلام اینکه دستگاه‌های دولتی و اطلاع‌رسانی ما ضعیف است، افزود: مزایای بیمه‌ای به‌صورت مناسب در اختیار مردم قرار نمی‎گیرد و این باعث می‎شود که به‌صورت بسته‌تر انجام شود.

مدیر بیمه‌ دی مازندران در پاسخ به این سؤال که این فرهنگ‌سازی توسط چه کسی باید انجام شود، یادآور شد: برای اطلاع‌رسانی محدودیت‌های قانونی متوجه شرکت‌های بیمه‌ای است، باید فعالیت‌های بیمه‌ای را به‌ طریقی نهادینه کنیم و به‌نظر می‌رسد که انتقال خطر به نوعی درس زندگی است.

این مسؤول خاطرنشان کرد: در صورت مهیا شدن بسترها به‌نظر می‌رسد در سطح دانشگاه‌ها نیز باید فرهنگ استفاده از بیمه‌ها نهادینه شود، وقتی دانشجو قرار است وارد بازار کار شود، حتی روند توسعه فعالیت بیمه‌ای اگر در سطح مدارس هم نهادینه شود به نفع جامعه است.

محمدزاده یادآور شد: باید از ظرفیت رسانه‌ها نیز در این زمینه باید استفاده کنیم، در حوزه اطلاع‌رسانی بیمه‌ای اقدامات مناسبی انجام نشد.

وی با اعلام اینکه با بررسی سوابق بیمه‌ای افرادی که از خدمات بیمه‌ای استفاده کردند، نشان می‎دهد که بسیاری از زندگی‌ها به‌دلیل استفاده از بیمه از خطر نابودی رهایی یافت، گفت: افراد هوشمند توانستند با استفاده از خدمات بیمه‌ای خطر را منتقل کرده و مخاطرات بلایای طبیعی و ورشکستگی را به صفر رساندند.

مدیر بیمه دی مازندران گفت: بیمه با حمایتی که دارد می‎تواند، خانواده‌ها را سرپا نگه‌دارد ولی در ارتباط با این مزایا کمتر صحبت می‎شود.

این مسؤول در پاسخ به این سؤال که آیا موازی‌کاری و ورود برخی از دستگاه‌های غیرمسؤول به صورت مُسکن‌وار می‎تواند مانع از رشد فعالیت‌های بیمه‌ای شود، افزود: ورود دستگاه‌های غیرمرتبط و پرداخت هزینه‌های خارج از عرف باعث عدم تمایل مردم به سمت بیمه‌ها می‎شود، از طرفی هزینه‌های پرداختی کفاف بخشی از خسارت‌ها را هم نمی‎کند و مردم برای دریافت اندک نیازمندی‌ها پس از بحران دچار مشکلات جدی می‎شوند.

محمدزاده یادآور شد: بسیاری از دستگاه‌های خدمات‌رسان به جای پرداخت هزینه‌ ناکافی می‎توانند زمینه ورود بیمه‌ها را در سطح کشور و استان برای انتقال خطرات فراهم کنند.

وی با اعلام اینکه مدیریت حوادث باید قبل از حادثه انجام شود، افزود: جلوی بلایای طبیعی را نمی‎شود گرفت ولی می‎توان با انتقال خطر آسیب‌های اجتماعی ناشی از بلایای طبیعی را کاهش داد و دستگاه‌های خدمات‌رسان باید فضا را برای فعالیت سازمان‌های بیمه‌ای باز کنند.

مدیر بیمه دی مازندران در پاسخ به این سؤال که مردم در زمان خرید خدمات به‌راحتی پول پرداخت می‎کنند ولی برای دریافت خدمات با همکاری نکردن بیمه‌ها مواجه هستند، گفت: این موضوع در بررسی‌های انجام‌شده بر می‎گردد به توان کارشناسی شرکت‌های بیمه‌ای که یک شرکت بیمه‌ای چه مقدار در سطح کارشناسی و ارزیابی‌های خسارت توانست از سرعت عمل مناسبی برخودار باشد.

این مسؤول اضافه کرد: اگر بیمه‌ها به خوبی مشارکت و مورد حمایت قرار گیرند نقش مناسب‎تری در ارائه خدمات ایفا می‎کنند.

محمدزاده تأکید کرد: بحث دیگر هم بر می‎گردد به وضعیت شرکت‌های بیمه‌ای  و ساختاری شرکت‌های بیمه‌ای که بنده معتقد هستم، ستاد شرکت‌های بیمه‌ای جای بحث دارد و در برخی مواقع مردم در این ارتباط حق دارند.

وی با اعلام اینکه مردم خدمات را خریداری و موقع در دریافت خسارت با مشکل مواجه می‎شوند، دو موضوع مد نظر است، افزود: مردم از روز اولی که بیمه‌نامه‌ها را دریافت می‎کنند، ممکن است به‌خوبی درباره دریافت خدمات توجیه نشوند و ممکن است با سهل‌انگاری در رعایت دغدغه‌های بیمه‌ای مواجه شوند.

مدیر بیمه دی مازندران بیان کرد: اصل حسن نیت در نوع دریافت و ارائه خدمات بیمه‌ای باید مد نظر قرار گیرد، حُسن نیت یکی از اصول اساسی در بیمه است که خسارت‌گیرنده باید همه چیز را صادقانه بیان کند تا خدمات دریافت کند.

این مسؤول اضافه کرد: موضوع بعدی اینکه شرکت‌های بیمه معمولاً در موقع دریافت خسارت به‌دلیل اینکه فکر می‎کنند در حالت رقابت‌پذیری هستند حق بیمه مناسبی ممکن است دریافت نکنند و رقابت ناسالم در حال شکل‌گیری باشد.

محمدزاده تصریح کرد: در حال حاضر در استان مازندران تلاش کردیم دیه را به‌روز پرداخت کنیم تا زمینه جلب رضایت‌مندی مشتریان را فراهم کنیم.

وی در پایان گفت: تیم کارشناسی ما به‌صورت جدی در پرداخت خسارت ورود پیدا کرده و با توجه به اینکه از بُنیه مالی مناسبی برخودار هستند، مشکلی از بابت پرداخت خسارت وجود ندارد.



 

 

  

دیدگاه شما در مورد : خدمات فراگیر بیمه‌دی در مازندران آغاز می‎شود

خدمات فراگیر بیمه‌دی در مازندران آغاز می‎شود

  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین
  • rss
  • آرشیو

 

 

مبلمان ماهور بهشهر