صفحه نخست

فرهنگ و هنر

اقتصادی

عمومی

حوادث

سیاسی

علم و فناوری

اجتماعی

ورزشی

اخبار
چاپ

بهترین زمان خواب نیمروزی كی و چقدر است؟

چرت زدن فشارهای روحی را کم می‌کند و خطر حمله قلبی و سکته، دیابت و افزایش وزن را کاهش می‌دهد.

کد خبر : 43771

تاریخ انتشار : 03/10/1395 - 11:01


البته هنوز اطلاعات دقیقی از پردازش مغز هنگام خواب فهمیده نشده، اما نتیجه این تحقیقات نشان می‌دهد، احتمال دارد خواب نیمروزی، سرعت حافظه را تقویت كند. در ادامه این مطلب را به نقل از سلامت نیوزبخوانید.

 
 بهترین زمان خواب نیمروزی كی و چقدر است؟

برای تعیین بهترین زمان خواب نیمروز، بهتر است بدانید ساعت درونی بدن شما از چه نوعی است. اگر اختیار کامل داشته باشید تا برنامه روزانه‌تان را تنظیم کنید، چه زمانی به بستر می‌روید و چه زمانی از خواب بر می‌خیزید؟

خواب نیمروز به مدت یک ساعت، باعث بهبود هوشیاری تا ۱۰ ساعت می‌شود. نتایج تحقیقی انجام شده در دانشگاه هاروارد نشان داد که چرت زدن به مدت ۴۵ دقیقه توانایی یادگیری و به خاطر سپردن را افزایش می‌دهد.

چرت زدن فشارهای روحی را کم می‌کند و خطر حمله قلبی و سکته، دیابت و افزایش وزن را کاهش می‌دهد. چرت زدن باعث می‌شود تا شما منطقی‌تر، سالم تر و ایمن تر باشید؛ اما نیازمند شناخت بدن خود هستید تا بدانید چگونه بهترین خواب نیمروز را داشته باشید.

اگر تمایل دارید تا صبح زود مانند ساعت ۶ از خواب برخیزید و حوالی ساعت ۲۱ تا ۲۲ به بستر روید، بهترین زمان خواب روزانه شما ساعت ۱۳ تا ۳۰/۱۳ است. اما اگر دوست دارید تا پاسی بعد از نیمه شب بیدار باشید و حوالی ساعت ۸ تا ۹ صبح بیدار شوید، دروازه خواب روزانه شما اندکی دیرتر باز می‌شود یعنی حوالی ساعت ۳۰/۱۴ تا ۱۵.


 

 

  

دیدگاه شما در مورد : بهترین زمان خواب نیمروزی كی و چقدر است؟

بهترین زمان خواب نیمروزی كی و چقدر است؟

  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین
  • rss
  • آرشیو

 

 

مبلمان ماهور بهشهر