صفحه نخست

فرهنگ و هنر

اقتصادی

عمومی

حوادث

سیاسی

علم و فناوری

اجتماعی

ورزشی

اخبار
چاپ

کار تبلیغاتی یا رفع نیاز واقعی شهروندان/ جویبار در کدام مسیر؟!

آیا با گذشت بیش از یک سال از پیاده‌روسازی سطح شهر که چیزی جز تبلیغات نبود، نمی‌بایست این پروژه تا به امروز به پایان می‌رسید؟

کد خبر : 41034

تاریخ انتشار : 26/05/1395 - 10:13


کار تبلیغاتی یا رفع نیاز واقعی شهروندان/ جویبار در کدام مسیر؟!

به گزارش خط امید به نقل از بلاغ،این روزها شاید کمتر کسی باشد که نداند اوضاع شهرداری جویبار مناسب نیست. چند روزی که شهرداری جویبار خودی نشان داده و با داشتن پروژه‌های نیمه‌کاره‌ی فراوان (از پارک شهر، پارک موتوری جدیدالتأسیس شهرداری، پیاده‌روسازی خیابان امام، بلوار نیمه‌کاره‌ی ورزش و طرح‌های نیمه‌کاره‌ دیگر) اقدام به روکش کردن معابر اصلی شهر از پمپ‌بنزین به سمت میدان امام کرده است. اما این حرکت شهرداری جویبار سؤالات متعددی را در ذهن مردم ایجاد کرده که چرا شهرداری جویبار با بدهی چندین میلیاردی و حقوق عقب‌مانده‌ی چندماهه‌ی کارگران زحمت‌کش خود دست به چنین عمل بی‌تدبیر زده است.

چراکه سالیان طولانی است که خیابان‌ها و کوچه‌های منتهی به خیابان اصلی شهر بدون روکش ساده‌ بتنی است ولی در سالی که مانده به انتها دوره‌ شوراها این اعضا با همکاری شهردار اقدام به روکش آسفالت خیابان‌ها می‌کنند. آیا این امکان وجود نداشت که این هزینه‌ گزاف و بیهود در جای دیگر و برای خیابانی دیگر هزینه می‌شد.

به‌طور مثال انتهای خیابان پیر علم(همان کوچه سینما سابق) که منتهی به مسکن مهر شهرک سپاه می‌شود که ساکنان آن از داشتن یک جاده‌ دسترسی مناسب برخوردار نیستند، آیا شهرداری اقدام به آسفالت آن خیابان اقدام می‌کرد مناسب‌تر نبود؟

آیا شهرداری جویبار به‌جای هزینه کردن در این پروژه حقوق کارگران را پرداخت می‌کرد مناسب‌تر نبود؟

آیا شهرداری جویبار بدهی خود به ارگان‌ها و شهرکت‌های پیمانکاری را پرداخت می‌کرد بهتر نبود؟

آیا شهرداری جویبار پل تاریخی سیکاپل را ترمیم می‌کرد بهتر نبود؟ و یا در ابتدایی‌ترین نیاز شهر که همان نام‌گذاری خیابان‌های سطح شهر و کوچه‌ها است هزینه می‌شد مناسب‌تر نبود؟ چراکه بیش از 90 درصد خیابان‌ها از داشتن تابلو محروم‌اند و کمتر کسی در شهر پیدا می‌شود که از نام خیابان یا کوچه‌ محل زندگی خود مطلع باشد.

آیا باگذشت بیش از یک سال از پیاده‌روسازی سطح شهر که چیزی جز تبلیغات نبود، نمی‌بایست این پروژه تا به امروز به پایان می‌رسید؟ چراکه پیمانکار مربوطه ماهی کمتر از 10 روز اقدام به موزاییک‌کاری می‌کند و سپس دست از کار می‌کشد چراکه چند ماهی نیز از پیمانکار خبری نبود. این چیزی نیست به‌جز نبود امکانات مالی و عمل نکردن شهرداری نسبت به تعهداتش.

و ده‌ها سؤال دیگر که مسلماً کسی حاضر به پاسخگویی نیست. چون تمامی این کارها چیزی جز شوی تبلیغاتی نیست و مطمئنا این کارها فقط و فقط برای انتخابات 8ماه آینده است.

علی دادخواه جویباری کارشناس برنامه‌ریزی شهری



 

 

  

دیدگاه شما در مورد : کار تبلیغاتی یا رفع نیاز واقعی شهروندان/ جویبار در کدام مسیر؟!

کار تبلیغاتی یا رفع نیاز واقعی شهروندان/ جویبار در کدام مسیر؟!

  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین
  • rss
  • آرشیو

 

 

مبلمان ماهور بهشهر