صفحه نخست

فرهنگ و هنر

اقتصادی

عمومی

حوادث

سیاسی

علم و فناوری

اجتماعی

ورزشی

اخبار
چاپ
یادداشت سردبیر

عزاداری امام حسین(ع)، ابزاری برای تبلیغات انتخاباتی/ وقتی که دینداری رنگ می‌بازد

متأسفانه این روزها شاهد آن هستیم نامزدهای انتخاباتی برای آنکه بیشتر به چشم بیایند و خود را در معرض دید همگان قرار دهند در مجالس عزاداری حضور پیدا می‌کنند که خود با پول‌های میلیونی باعث و بانی این مجلس می‌شوند.

کد خبر : 38147

تاریخ انتشار : 25/11/1394 - 18:44


عزاداری امام حسین(ع)، ابزاری برای تبلیغات انتخاباتی/ وقتی که دینداری رنگ می‌بازد

به‌گزارش خط امید بهشهر، این مطلب را بارها شنیده‌ایم که افراد قدرت طلب از هر راهی برای رسیدن به مقاصد خود استفاده می‌کنند اما آن‌چیزی که باعث شد تا این چند سطر را بنویسم استفاده ابزاری از مجلس عزاداری امام حسین(ع) است که این روزها بعضی از نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی از آن برای مقاصد سیاسی خود استفاده می‌کنند.

 

متأسفانه این روزها شاهد آن هستیم این افراد برای آنکه بیشتر به چشم بیایند و خود را در معرض دید همگان قرار دهند در مجالس عزاداری حضور پیدا می‌کنند که خود با پول‌های میلیونی باعث و بانی این مجلس می‌شوند. اما آنچه آزار دهنده است استفاده ابزاری و تبلیغاتی از عزاداری امام حسین(ع) برای خودنمایی برخی کاندیداهاست، افرادی که تا دیروز خبری از آنها در شهر نبود و مردم اصلا شناختی از این افراد نداشتند و آنها را نمی‌شناختند امروز در مجلس امام حسین(ع) در کنار ما می‌نشینند.

 

اینکه برخی از کاندیدهای محترم از این فضا سو استفاده بکنند و با دادن پول‌های میلیونی به مداحان مطرح و استفاده از آن‌ها در مجالس عزاداری امام حسین(ع) دنبال به دست آوردن چند رأی از مردم باشند، کمی بیش از آنچه فکرش را بکنیم مایه تأسف و شرمساری است.

 

حضور در هیئت‌های مذهبی، سخنرانی‌های عمومی، عزاداری در حضور مردمی که حتی خبر از مشکلاتشان ندارند و نام و نشانی از آنها نمی‌پرسند نسبت به هر سال دیگری بیشتر از قبل شده و جالب آنکه تا پیش از این برای دیدن افرادی از این دست باید چه التماس‌ها، چه تماس‌ها و چه زجرها می‌کشیدیم تا بتوانیم فقط برای دقایقی وقتشان را بگیریم و شرف یاب حضورشان شویم.

 

حال چه شده که در آستانه انتخابات، این‌ها خود به سراغ مردم رفته و می‌روند و در موقعیت‌هایی این چنینی می‌شوند خادم و خدمتگزار ملت و نوکر آنها و ... افرادی که در مناسبت‌های مختلف دیده شدند و خودی نشان دادند باز تا مدتی پیدایشان نمی‌شود و انگار دیگر مجلس عزاداری امام حسین هم وجود ندارد ، درست در این مقطع مجددا دیده می‌شوند و با پایان یافت انتخابات خبری از آنها نخواهد بود تا مناسبتی دیگر و بهانه‌ای دیگر برای جمع کردن رأی.

 

ورود زود هنگام به تبلیغات انتخاباتی بر هیچ کس پوشیده نیست، همه این روزها شاهد هزینه‌های سرسام‌آور، دعوت‌های آن چنانی و نام و نشان‌هایی هستیم که مردم شهرستان‌ها فقط در برخی اخبار سال‌های دور نام این مدعوین را به گوش شنیده‌اند اما امروز به برکت و خدمت برخی مسئولان استان این نام غریبه‌ها، آشنا می‌شوند و البته دلسوز و خادم مردم.

 

دعوت‌ها و شام‌های آن چنانی از این خدام!!، این روزها بسیار دیده می‌شود، اسراف‌هایی که به زبان این حضرات (که شعاری بیش نیست) حرام است اما زمانی که پای رأی و صدارت و قدرت به میان می‌آید همه چیز حلال می‌شود و دیانت رنگ می‌بازد، درست است که سیاست ما عین دیانت ماست اما این وسط ظاهراً تفسیری به رأی شده، سیاست اینجا مصداق عوام فریبی به خود گرفته و اشک ریختن برای امام حسین(ع) ابرازی برای جمع کردن رأی شده است.

 

تنها باید به شعور مردم امیدوار بود که این دیده شدن‌های چند روزه برخی کاندیداها را به دوران صدارتشان تعمیم ندهند و خیال باطل برندارند که فردای روزگار برای دیدن همین خادمین زود هنگام انتخابات نیازی به کاغذ بازی و انتظارات چند ماهه نیست، تنها باید امیدوار بود که همان مجلس امام حسین(ع) که ابزاری برای کسب رأی شده وسیله‌ای شود تا سودجویان در نگاه مردم شناخته شوند و گول نذری‌ها و شام‌های آنچنانی را نخورند.

 

ای کاش کاندیداهایی که قدری زود تبلیغات را شروع کرده‌اند و از آبروی دین برای جمع کردن رأی مایه می‌گذارند قدری هم در در این سخن مقام معظم رهبری تأمل می‌کردند:«انتخابات مایه آبرو و افتخار کشور است و همه مراقب باشند که این مسئله مایه بی‌آبرویی نشود»

 

** عکس تزیینی است.

 

نویسنده : سردبیر

 

 

  

دیدگاه شما در مورد : عزاداری امام حسین(ع)، ابزاری برای تبلیغات انتخاباتی/ وقتی که دینداری رنگ می‌بازد

عزاداری امام حسین(ع)، ابزاری برای تبلیغات انتخاباتی/ وقتی که دینداری رنگ می‌بازد

  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین
  • rss
  • آرشیو

 

 

مبلمان ماهور بهشهر