صفحه نخست

فرهنگ و هنر

اقتصادی

عمومی

حوادث

سیاسی

علم و فناوری

اجتماعی

ورزشی

اخبار
چاپ
معاون آموزش و پرورش مازندران مطرح کرد

فروش تولیدات دانش‌آموزی در نمایشگاه‌های فصلی ادارات/تاکید بر تقویت پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی مازندران

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران گفت: بر اساس مصوبه‌ای در شورای عالی آموزش و پرورش، قرار شد تا تولیدات دانش‌آموزان در نمایشگاه‌های فصلی ادارات مختلف به‌فروش برسند.

کد خبر : 27189

تاریخ انتشار : 23/04/1394 - 18:11


فروش تولیدات دانش‌آموزی در نمایشگاه‌های فصلی ادارات/تاکید بر تقویت پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی مازندران

به گزارش خط امید بهشهر، با بیان اینکه اساس فعالیت‌های آموزش و پرورش در افق 1404 تربیت دانش‌آموزان خلاق و نوآور است، اظهار کرد: به‌منظور استفاده از فناوری امروزی باید پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی استان را تقویت کنیم.

وی افزود: در حال حاضر 22 پژوهش‌سرای دانش‌آموزی در استان وجود دارد که ثبت کشوری شده‌اند و سه شهرستان نیز دارای آزمایشگاه نانو هستند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه آشنایی دانش‌آموزان با علم نانوتکنولوژی از جمله برنامه‌های آموزش و پرورش برای افزایش توانمندی دانش‌آموزان با علم امروزی و پرورش خلاقیت در ذهن آنان است، گفت: المپیاد علمی دانش‌آموزی نانو نیز برای نخستین بار در مازندران با شرکت دانش‌آموزان استان برگزار شد.

تاکید بر تقویت پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی مازندران

نظری با بیان اینکه آموزش علم جدیدی با عنوان بیوتکنولوژی یا زیست‌فناوری با همکاری معاونت علمی نهاد رئیس‌جمهوری در دستور کار آموزش و پرورش قرار دارد، تصریح کرد: آموزش زیست‌فناوری زیر نظر انستیتو پاستور شمال کشور قرار دارد که به صورت پایلوت در شهرستان آمل اجرا می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که چرا از خدمات پارک علم و فناوری استان در ارتقای فعالیت‌های علمی و پژوهشی کمک نمی‌گیرید، بیان کرد: در حال حاضر 75 درصد از مدارس استان هوشمندسازی شده‌اند که با همکاری پارک علم و فناوری انجام شده است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران اضافه کرد: دست همکاری ما به سمت پارک علم و فناوری باز است.

پیشنهاد تنظیم شیوه‌نامه آموزشی برای همکاری بیشتر ادارات

این مسئول آموزشی با اشاره به ارتباط طولی و عرضی میان دستگاه‌های مختلف اجرایی استان، خاطرنشان کرد: متاسفانه ادارات مختلف مازندران به‌صورت جزیره‌ای عمل می‌کنند و وحدت و همکاری کمتری میان آنان وجود دارد.

نظری با تاکید بر اینکه باید شیوه‌نامه مشترکی میان وزارت علوم و تحقیقات، آموزش و پرورش، نهاد رئیس‌جمهوری و بنیاد ملی نخبگان کشور تنظیم شود، افزود: در حال حاضر بیشتر ادارات و نهادهای آموزشی اقدامات موازی و تکراری انجام می‌دهند که با تنظیم شیوه‌نامه مشخص از این کار جلوگیری می‌شود.

وی اذعان کرد: در شیوه‌نامه آموزشی هر نهاد یا اداره‌ای، مسئول مکلف به انجام اقدامی می‌شود و در نتیجه انسجام بیشتری میان دستگاه‌های اجرایی به‌وجود می‌آید.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران در پاسخ به این سئوال که چرا در شورای آموزش و پرورش برای هماهنگی بیشتر میان ادارات اقدامی انجام نمی‌شود، گفت: موضوع شیوه‌نامه آموزشی را بارها در شورای آموزش و پرورش استان عنوان کردیم ولی به‌دلیل اینکه سیستم اداری متمرکز و بر اساس برنامه‌های بالادست برنامه‌ها اجرا می‌شود، تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.

برگزاری همایش توانمندسازی هنرستان‌ها و مراکز کار و دانش

نظری با بیان اینکه کشورهای خارجی به‌منظور افزایش نیروی کار، دانش‌آموزان را به سمت رشته‌های فنی هدایت می‌کنند، اظهار کرد: به‌منظور ترغیب دانش‌آموزان به سمت رشته‌های فنی باید هنرستان‌ها و مراکز کار و دانش استان را تجهیز کنیم.

وی با اشاره به همکاری استانداری مازندران در برگزاری همایشی با عنوان توانمندسازی هنرستان‌ها و مراکز کار و دانش در استان، اضافه کرد: قرار است در این همایش از ظرفیت‌های دستگاه‌های مختلف اجرایی مانند سازمان صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاوری و ... برای تجهیز و توانمندسازی مراکز آموزشی کار و دانش و هنرستان‌ها استفاده شود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه در حال حاضر بیشترین دغدغه خانواده‌ها برای انتخاب رشته‌های کار و دانش و هنرستان فرزندان‌شان درباره کمبود امکانات این مراکز است، افزود: امیدواریم با برگزاری همایش و استفاده از ظرفیت دستگاه‌های متولی بتوانیم هنرستان‌ها و مراکز کار و دانش را تجهیز کنیم.

این مقام آموزشی با اشاره به اینکه در حال حاضر 45 درصد دانش‌آموزان به سمت رشته‌های فنی گرایش دارند، بیان کرد: در سال جاری قصد داریم این میزان را به 47 درصد افزایش دهیم.

فروش تولیدات دانش‌آموزی در نمایشگاه‌های فصلی ادارات

نظری با بیان اینکه بر اساس مصوبه‌ای در شورای عالی آموزش و پرورش، قرار شد تا تولیدات دانش‌آموزان در نمایشگاه‌های فصلی ادارات مختلف به‌فروش برسند، تصریح کرد: در حال حاضر مازندران در بحث آموزش همراه با تولید محصولات دانش‌آموزی در رتبه نخست کشور قرار دارد.

وی در ادامه به بیان موفقیت‌های دانش‌آموزان استان پرداخت و افزود: سینا صفاتیان در جشنواره خوارزمی رتبه دوم کشور را کسب کرد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران بیان کرد: نهال باقری نیز مدال طلای المپیاد علمی شیمی دانش‌آموزی کشور را کسب کرد و پس از حضور در مسابقات جهانی، جزو تیم 7 نفره شیمی جهان قرار گرفت.

نظری تصریح کرد: به‌منظور بهره‌مندی از توانایی و استعدادهای دانش‌آموزانی که به‌عنوان نخبه علمی در جشنواره‌ها و مسابقات مختلف رتبه‌های برتر را کسب می‌کنند، آنها را به بنیاد ملی نخبگان معرفی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه پس از معرفی دانش‌آموزان به بنیاد ملی نخبگان نیز بر عملکرد آنها نظارت داریم، اضافه کرد: با توجه به اینکه بنیاد ملی نخبگان تازه تاسیس شده است، نیاز به منابع مالی و فرهنگ‌سازی مناسب برای رشد و پیشرفت بیشتر دارد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران در پایان با اشاره به اینکه رهبر فرزانه انقلاب نیز در فرمایشات خود بر عزم ملی و مدیریت جهادی در کشور تاکید دارند، خاطرنشان کرد: اگر فرهنگ تلاش ملی در جامعه نهادینه شود، انجام هر اقدامی به‌منظور پیشرفت کشور میسر می‌شود.


منبع : بلاغ

 

 

  

دیدگاه شما در مورد : فروش تولیدات دانش‌آموزی در نمایشگاه‌های فصلی ادارات/تاکید بر تقویت پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی مازندران

فروش تولیدات دانش‌آموزی در نمایشگاه‌های فصلی ادارات/تاکید بر تقویت پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی مازندران

  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین
  • rss
  • آرشیو

 

 

مبلمان ماهور بهشهر