صفحه نخست

فرهنگ و هنر

اقتصادی

عمومی

حوادث

سیاسی

علم و فناوری

اجتماعی

ورزشی

اخبار
چاپ
رئیس اتحادیه پوشاک مرکز مازندران مطرح کرد

اشتهای بالای سودجویی مالکان پاساژهای ساری/از رواج فروش خانگی پوشاک تا رکود بازار

رئیس اتحادیه پوشاک مرکز مازندران علت اصلی قاچاق پوشاک را رکود بخش تولید عنوان کرد و گفت: وقتی زمینه ای برای ایجاد رغبت، برای تولید کننده ایجاد نمی کنیم پای قاچاق پوشاک به بازار باز می‎شود.

کد خبر : 22910

تاریخ انتشار : 17/02/1394 - 20:53


اشتهای بالای سودجویی مالکان پاساژهای ساری/از رواج فروش خانگی پوشاک تا رکود بازار

به گزارش خط امید بهشهر _ محمدرضا صحافی، با اعلام اینکه بیشترین تعداد متقاضی غرفه در نمایشگاه بهاره نوروز 94 مختص به اتحادیه پوشاک بود، اظهار کرد: در واقع 120 غرفه از نمایشگاه بهاره در اختیار بازار پوشاک قرار داشت.

وی افزود: نمایشگاه‎ها باید مکان فروش واحدهای تولیدکننده باشد، این امر هم سبب رضایت مشتری می‌شود و هم کالاها به قیمت ارزان ارائه می‌شود.

رئیس اتحادیه پوشاک مرکز مازندران بیان کرد: نمایشگاه بهاره و پاییزه دردی از مردم را دوا نمی‌کند، خود اتحادیه‌ها می‌توانند سالانه دو بار مجوز حراج به واحدهای صنفی بدهند تا اقلام خود را با قیمت ارزان و مناسب به مردم عرضه کنند.

این مسئول در پاسخ به سوالی درباره کیفیت پایین پوشاک در نمایشگاه بهاره امسال خاطرنشان کرد: بر صحت این موضوع واقفم، وقتی از تولیدکننده دعوت نکنیم و یا از حضور خود انصراف دهد، به ناچار خرده‌فروشان ورود پیدا می‌کنند، لذا چیزی عوض نمی‌شود، او باید کالاهای ارزان ارائه دهد لذا کالاهای فروش‌نرفته در بازار را به نمایشگاه می‌آورد و این از کیفیت کار می‌کاهد.

صحافی درباره مشکلات عمده این اتحادیه بیان کرد: یکی از مشکلات اصلی ما که بسیار برای ما و متصدیان واحدهای صنفی مشکل‌ساز شده، بحث قوانین سلیقه‌ای اماکن نیروی انتظامی در مورد مباشرت خانم‌ها در واحدهای صنفی است.

وی ضمن تأکید بر این موضوع که این قانون در استان تنها مختص ساری است، تصریح کرد: خیلی از صاحبان جواز کسب ما آقا هستند و بنا بر مشکلات گوناگونی از فروشندگان خانم استفاده می‌کنند بنا بر ابلاغیه نیروی انتظامی فروشندگان خانم باید از محارم متصدی پروانه کسب باشند، یعنی همسر، خواهر و یا مادر. بسیاری از متصدیان ما خواهر ندارند، ازدواج نکرده‌اند و یا مادران‌شان قادر به فعالیت نیستند و یا از بستگان نزدیک‌شان کسی تمایلی به فعالیت در واحدهای صنفی را ندارد و این موضوع سبب بروز مشکلات فراوانی هم برای ما، هم برای صاحبان پروانه کسب شده است که از مسئولان خواهشمندیم تمهیدات لازم را برای حل این مشکل بیندیشند.

رئیس اتحادیه پوشاک مرکز مازندران از عدم تعریف مشخص از پوشاک مبتذل در بازار به‌عنوان مشکل دیگر این اتحادیه سخن گفت و افزود: تعریف مشخصی از پوشاک مبتذل وجود ندارد و اگر هم وجود دارد، سلیقه ای است، بسیاری از پوشاک در غرب و نقاط مختلف استان به فروش می‌رسد اما همان لباس در ساری به‌عنوان پوشاک مبتذل شناخته می‌شود و یا اینکه استفاده از مانکن زنانه در نور، چالوس و نوشهر ممنوع نیست اما در ساری ممنوع اعلام شده است، ما از مسئولان خواهشمندیم سلیقه‌ای عمل نکنند و دستور جامع و مشخصی از قوانین را به بازار ارائه دهند.

این مسئول واردات بی‌رویه را سبب رکود تولید و رغبت سرمایه‌گذاران در این بخش عنوان و تصریح کرد: نیاز ما به تولیدات بومی مناسب با معیارهای ایرانی و اسلامی بر هیچ‌کسی پوشیده نیست اما واردات بی‌رویه از ترکیه و چین تولیدکننده‌های ما را فلج کرده است، به‌گونه‌ای که رغبتی برای او باقی نگذاشته است.

صحافی علت اصلی قاچاق پوشاک را رکود بخش تولید عنوان و خاطرنشان کرد: وقتی زمینه‌ای برای ایجاد رغبت، برای تولیدکننده ایجاد نمی‎کنیم، پای قاچاق پوشاک به بازار باز می‌شود و این می‌شود که ما فروشنده و شاگرد تولیدکنندگان و تجار ترکیه و چینی شده‌ایم.

وی از رشد فروش پوشاک خانگی در ساری خبر داد و افزود: خیلی‌ها با آوردن جنس از جنوب و یا خارج از کشور، بدون پرداخت هیچ‌گونه عوارض و هزینه‌ای و بدون هیچ کنترل و نظارتی و بدون هیچ‌گونه محدودیتی در مدل پوشاک اقدام به فروش خانگی می‌کنند که این مسئله ضمن رواج فراوان در ساری، موجب رکود بازار پوشاک نیز شده است.

رئیس اتحادیه پوشاک مرکز مازندران عدم وجود ضوابط خاص و کنترل‌شده در بحث اجاره‌بهای مغازه‌های پاساژ و بازار را یکی از معضلات اصلی بازار عنوان کرد و یادآور شد: افزایش اجاره‌بها در ساری روی هیچ ضابطه‌ای نیست و ما شاهد افزایش 100 درصدی اجاره بها نیز بوده‌ایم که این مسئله یکی از علل اصلی افزایش قیمت در بازار پوشاک است چرا که فروشنده مجبور است برای تأمین اجاره، ضمن تعدیل در هزینه‌ها، برای کسب درآمد بیشتر به مردم نیز فشار بیاورد.

این مسئول از عدم انصاف و اشتهای بالای سودجویی مالکان پاساژهای ساری گله کرد و ادامه داد: باوجود افزایش ساخت‌وسازهای تجاری و پاساژ در ساری، به‌جای اینکه شاهد کاهش اجاره‌بها و قیمت مغازه در بازار باشیم، به‌منظور اشتهای بالای مالکان این پاساژها، نتایج معکوس را مشاهده می‌کنیم.

صحافی با بیان اینکه مردم، تمایلی به خرید کالای ایرانی ندارند، افزود: مردم کالای ایرانی نمی‌پوشند و به‌دنبال مد حرکت می‌کنند لذا باید برای کنترل پوشاک فرهنگ‌سازی را به‌جای برخورد مستقیم لحاظ کنیم ضمن اینکه باید حمایت از تولیدکننده را در رأس سیاست‌های اجرایی قرار دهیم.

وی در پایان از رغبت و حضور چشم‌گیر فروشندگان و متقاضیان جوان و نوجوان در بخش پوشاک خبر داد و گفت: در گذشته غالب فروشندگان بازار را افرادی پخته و مسن تشکیل می‌دادند اما امروزه بیشتر فروشندگان و متقاضیان را جوانان و نوجوانانی تشکیل می‌دهند که به علت آگاهی نداشتن و نیز رعایت اصول اخلاقی و کاسبی، سبب بروز مشکلاتی نیز می‌شود که باید برای حل این مشکل نیز چاره‌اندیشی شود.


منبع : بلاغ

 

 

  

دیدگاه شما در مورد : اشتهای بالای سودجویی مالکان پاساژهای ساری/از رواج فروش خانگی پوشاک تا رکود بازار

اشتهای بالای سودجویی مالکان پاساژهای ساری/از رواج فروش خانگی پوشاک تا رکود بازار

  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین
  • rss
  • آرشیو

 

 

مبلمان ماهور بهشهر