صفحه نخست

فرهنگ و هنر

اقتصادی

عمومی

حوادث

سیاسی

علم و فناوری

اجتماعی

ورزشی

اخبار
چاپ
نامه سرگشاده جمعی از فرهنگیان مازندران به بهارستان ها

کسی که عامل تحریک و اعتصاب فرهنگیان بوده نمی تواند دلسوز جامعه فرهنگیان باشد

ارتباط ایشان بعد از فتنه 88 که به فرموده مقام معظم رهبری ظلمی بزرگ به نظام بوده با تشکلهای که کار تحریک و اعتصاب فرهنگیان را دنبال می کرده اند مایه نگرانی ما می باشد.

کد خبر : 1909

تاریخ انتشار : 21/05/1392 - 00:59


کسی که عامل تحریک و اعتصاب فرهنگیان بوده نمی تواند دلسوز جامعه فرهنگیان باشد

به گزارش خط امید بهشهر  -ظهر امروز نامه سرگشاده ای از سوی جمعی از فرهنگیان استان مازندران به نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دفتر پایگاه خبری بلاغ ارسال گردید که نشان از نگرانی و دغدغه شماری از قشر زحمتکش آموزگاران استان از پیشنهاد تصدی وزارت آموزش و پرورش دولت یازدهم به محمدعلی نجفی بود.

متن نامه سرگشاده جمعی از فرهنگیان استان را در زیر می توانید بخوانید:

بسم الله الرحمن الرحیم

نماینگان محترم مجلس شورای اسلامی  با عرض سلام وارادت

بعد از خلق حماسه بزرگ سیاسی از سوی ملت شریف و سرافراز ایران اسلامی در لبیک به ندای رهبر و مقتدای خود همپای با ملت شریف ایران جامعه بزرگ فرهنگیان گشور نیز در این حماسه نقش بزرگ و تاثیر گذار داشته اند و بعد از انتخاب جناب آقای  دکتر روحانی رییس جمهور منتخب مردم که با شعار اعتدال و دولت تدبیر و امید پا به این عرصه نهاده بود انتظار می رفت ایشان با معرفی افرادی که در عمل واقعا به این گفتمان اعتقاد داشته اند شاهد پیشرفتهای بیشتر کشور در همه زمینه ها و جبران بعضی از عقب ماندگی ها می بودیم.

اما با معرفی و پیشنهاد بعضی از افراد به عنوان وزیر تا حدودی نگران این مسئله شده که نکند خدای ناکرده نه تنها پیشرفتی در بعضی از مسايل بوجود نیامده بلکه شاهد پسرفت و عقب گرد به سالیان قبل شود یکی از وزارتخانه های بسیار مهم و تاثیر گذار که دشمن بیشترین توان خود را برای نفوذ در این نهاد بزرگ تعلیم و تربیت معطوف نموده وزارت آموزش و پرورش می باشد .

نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی

برای تصدی این وزارتخانه مهم از سوی رییس جمهور محترم ،جناب آقای نجفی پیشنهاد گردیده اند واقعیت مسئله این است که جناب آقای نجفی دارای یک سری از توانمندیهای خاص می باشد که در عرصه مدیریتی ایشان به اثبات رسانده اند مبین این مسئله مدیریت ایشان بر سازمان مدیریت و برنامه ریزی در زمان جناب آقای خاتمی می باشد اما تصدی ایشان بر وزارت آموزش و پرورش در سنوات گذشته بر این مسئله صحه می گذارد ایشان در امر تعلیم و تربیت که مهمترین وظیفه ذاتی آموزش و پرورش می باشد  دارای تخصص و تعهد نمی باشد صدق این مسئله با نگاهی گذرا به دوران وزارت ایشان بر اموزش و پرورش مشخص می گردد که به چند نمونه اشاره می گردد:

    نظام جدید متوسطه که در زمان ایشان بدون کوچکترین بررسی کارشناسی اجرا گردید و باعث بوجود آمدن تبعات منفی زیادی برای این مقطع تحصیلی گردید به طوری که اجرای این طرح مورد اعتراض بسیاری از صاحب نظران نظام تعلیم و تربیت گردید مقام  معظم رهبری در انتقاد این طرح فرمودند که تعقیرات اساسی باید از پایه و دبستان و پیش دبستانی باشد نه از راس و متوسطه . و یا بعد از اجرای این طرح رییس ستاد مبارزه با منکرات با ارسال نامه ای به ایشان متذکر می شوند که این طرح باعث گسترش روابط نامشروع دختران و پسران دانش آموز گردیده است

.عوارض علمی و اخلاقی نظام واحدی و پنجره های باز آنچنان بود که وزیر بعدی آموزش و پرورش به اجبار آن را تبدیل به نظام سال واحدی کرد.

    تضعیف شبیه به تعطیلی مراکز تربیت معلم که از میراثهای گرانقدر شهیدان رجایی و باهنر بوده از دیگر دستاوردهای زمان وزارت آقای نجفی بوده به طوری که این مراکز با توجه به تربیت معلمان تراز نظام اسلامی که کار تربیت و آموزش دانش آموزان را به عهده داشته اند عملاً تعطیل شده اند ایشان با نگاه اقتصاد محوری به آموزش و پرورش قائل به این بوده اند که چرا آموزش و پرورش باید برای تامین نیرو در مراکز تربیت معلم و تحمل هزینه های زیاد از مراکز دانشگاهی نیروی رایگان تحصیلکرده جذب ننماید آیا این نگاه می تواند در رساندن اموزش و پرورش به جایگاه تربیت دانش آموز تراز انقلاب اسلامی موثر باشد؟
    تعارض دیگاه جناب آقای نجفی در عرصه تعلیم و تربیت با دیدگاه رسمی نظام در این اظهار نظر  ایشان به راحتی قابل مشاهده است ایشان در گفتگو با نشریه آیین در شماره های 32 و 33 آبان ماه 1389 اظهار می دارند ((معتقدم تعابیری که به کار برده می شود چندان درست نباشد مثلاً آموزش و پرورش غرب زده است یعنی چه؟ کجای کار آموزش و پرورش حاکی از غرب زدگی است یا مثلاً اینکه انسان تراز غربی تربیت می کند ای کاش این کار را می کرد چون از نظر اخلاقی و تربیتی انسان تراز غربی بالاتر از چیزی است که ما در جوامع خودمان تربیت می کنیم ))نمایندگان محترم مجلس آیا می توان به چنین فردی که بر اساس سند بنیادین در آموزش و پرورش فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی و هدف آن رسیدن به(( حیات طیبه))است و به عنوان بالاترین فرد اجرایی در یک وزارتخانه اعتماد کرد .
    مورد بعدی  درباره  عدم اعتقاد ایشان به امر پرورش در این وزارتخانه  می باشد ایشان در تاریخ 4/9/85 اظهار می دارند که طرح حذف معاونت پرورشی در زمان جناب آقای حاجی طرح کارشناسی و قابل دفاع بوده است (روزنامه شرق) نمایندگان محترم مجلس ،تنها طرحی که می توان نفوذ دشمن را به این رکن مهم نظام تعلیم و تربیت دید همین حذف معاونت پرورشی بوده به طوری که بعد از احیای این معاونت مقام معظم رهبری می فرمایند ((یکی از کارهای خوبی که شده است احیای معاونت پرورشی بوده که بر اثر سوئ سلیقه بعضی از گذشتگان ازبین رفته بود.

مسئله آخر اینکه باید فردی در راس این وزارتخانه قرار گیرد که دور از سیاست زدگی ونگاه جناحی باشد که متاسفانه عملکرد جناب آقای نجفی مبین این مسئله نیست ارتباط ایشان بعد از فتنه 88 که به فرموده مقام معظم رهبری ظلمی بزرگ به نظام بوده با تشکلهای که کار تحریک و اعتصاب فرهنگیان را دنبال می کرده اند مایه نگرانی ما می باشد آنچه این نگرانی ها را دو چندان می کند ارائه طریق بعضی از سردمداران جریان فتنه است که پیام می دهند برای دستیابی به قدرت باید از مدارس شروع کنیم و در گزینش وزرا همین افراد بیشترین فشار را در حوزه وزارتخانه آموزش و پرورش وارد می نمایند تا بتوانند از نوجوانان و جوانان یارگیری کنند تا پس از چهار سال دیگر به قدرت برسند .

در پایان متذکر می شویم که در قیامت و روز جزاء  باید برای تک تک اعمال خودمان پاسخگو باشیم

جمعی از فرهنگیان استان مازندران


منبع : بلاغ

 

 

  

دیدگاه شما در مورد : کسی که عامل تحریک و اعتصاب فرهنگیان بوده نمی تواند دلسوز جامعه فرهنگیان باشد

کسی که عامل تحریک و اعتصاب فرهنگیان بوده نمی تواند دلسوز جامعه فرهنگیان باشد

  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین
  • rss
  • آرشیو

 

 

مبلمان ماهور بهشهر