صفحه نخست

فرهنگ و هنر

اقتصادی

عمومی

حوادث

سیاسی

علم و فناوری

اجتماعی

ورزشی

اخبار
چاپ

سردرگمی مردم مازندران برای دریافت سبد کالا/باز هم تدبیر نشد!

به نظر می‌رسد تجربه نامناسب سبد کالا در سال گذشته امسال نیز تکرار شده اما نارضایتی امسال به شکل دیگری مطرح شده و مشکلات زیادی برای اقشار ضعیف جامعه ایجاد کرده است که رفع آن به تدبیر بیش از پیش دولت نیاز دارد.

کد خبر : 18593

تاریخ انتشار : 21/11/1393 - 10:54


سردرگمی مردم مازندران برای دریافت سبد کالا/باز هم تدبیر نشد!

به گزارش خط امید بهشهر _ موضوع سبد کالا به اقشار کم‌درآمد جامعه این روزها بسیار بر سر زبان‌ها است و همچون سال گذشته مردم در آستانه نوروز، وقت زیادی را در صف‌های طولانی و کلافه‌کننده سبد‌کالا تلف می‌کنند.

اما مشکلات زیادی در دریافت سبد کالا وجود دارد که در این گزارش ضمن ارسال تصاویری از صف‌های طولانی، به درد دل مردم و دغدغه‎های‎شان می‌پردازیم.

سایت اطلاع رسانی سبد کالا به منظور ایجاد دسترسی بیشتر مردم دو درگاه اطلاع رسانی را اعلام کرده که ارسال کد ملی از طریق پیامک به شماره ۷۰۰۷۹۹ و گرفتن شماره #۷۹۹* از طریق تلفن همراه و سپس وارد نمودن کد ملی از جمله آنها است و شماره پیامک ۵۰۰۰۴۹۹ نیز پیش تر برای این منظور اعلام شده بود.

اما مشکلاتی نظیر بی‌پاسخ بودن تراکنش‌های بانکی به دلیل ترافیک بالای شبکه و غیر واقعی بودن مبلغ پیامک‌شده با میزانی که در کارت‌های سرپرست خانوار شارژ شده است، گلایه‌های مردم را دربر داشته است.

در گفت‌وگو با یکی از شهروندان محمودآبادی که در صف سبد کالا مقابل فروشگاه اتکا ایستاده بود، دلیل گله‌مندی را جویا شدیم که وی در پاسخ اظهار داشت: سردرگمی در این صف‌ها با شعار دولت جهت ایجاد امید در جامعه هم‎خوانی ندارد و باید اعتراف کرد که تدبیری در این دولت برای این کار صورت نگرفته است.

وی افزود: مبلغی که برایم اعلام شد یکصد و ۳۰ هزار تومان بود که هنگام مراجعه و پس از انتخاب کالا به میزان اعلام شده در کمال تعجب متصدی فروشگاه پس از کشیدن کارت در دستگاه مبلغ ۳۰ هزار تومان را اعلام کرد.

با توجه به اظهارت این شهروند محمودآبادی از دیگر افراد نیز پرس‌وجو کردیم که تقریباً همه آن‌ها نیز صحت این ادعا را تأیید کردند.

به گفته یکی دیگر از شهروندان در صف سبد کالا از عصر سه‌شنبه هفته گذشته، مبالغ بیشتر افراد نسبت به میزان اعلام‌شده از قبل، بدون هیچ معیاری کم شد و اصلاً مشخص نیست که میزان تعیین‌شده بر چه اساسی تعیین شد.

از این مشکل که بگذریم، جوابگو نبودن فروشگاه‌های تعیین‌شده نسبت به متقاضیان در صف سبد کالا نارضایتی مردم را دربر داشته است و برخی‌ها از ساعت ۷ صبح منتظر دریافت کالای خود شدند اما تا عصر موفق به دریافت سبد کالا نشده‌اند.

به نظر می‌رسد تجربه نامناسب سبد کالا در سال گذشته امسال نیز تکرار شده است اما نارضایتی امسال به شکل دیگری مطرح شده است.

علاوه بر مشکلات مطرح شده برخی از سرپرستان خانواده که از طریق دفترچه‌های بانکی یارانه خود را دریافت می‌کنند، نمی‌‌توانند از این طریق سبد کالا را به دست آورند و به ناچار باید به بانک‌ها مراجعه کرده و کارت عابر‌بانک دریافت کنند تا از سبد حمایتی دولت بهره‌مند شوند.

با این گزارش امیدواریم دولت فکر جدی برای اقشار ضعیف و کم‌درآمد جامعه کند و در این موضوع شأن مردم را نیز در نظر بگیرد.


منبع : بلاغ

 

 

  

دیدگاه شما در مورد : سردرگمی مردم مازندران برای دریافت سبد کالا/باز هم تدبیر نشد!

سردرگمی مردم مازندران برای دریافت سبد کالا/باز هم تدبیر نشد!

  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین
  • rss
  • آرشیو

 

 

مبلمان ماهور بهشهر