صفحه نخست

فرهنگ و هنر

اقتصادی

عمومی

حوادث

سیاسی

علم و فناوری

اجتماعی

ورزشی

اخبار
چاپ

9 دی، مصداق گذر از پیچ خطرناک تاریخی

کد خبر : 16826

تاریخ انتشار : 09/10/1393 - 12:07


9 دی، مصداق گذر از پیچ خطرناک تاریخی

به گزارش خط امید بهشهر _ مدیریت ولایی فتنه 8 ماهه سال 88 و پیدایش یوم الله 9 دی امت حزب الله، از مصادیق بارز الطاف خفیه الهی بود که حقیقتاً گسترده ترین پاسخ مردمی به بزرگترین فتنه تاریخی استکبار جهانی در چند دهه اخیر بود که حتی می توان آن را تولد عاشورایی دیگر در کربلایی دیگر تلقی کرد که البته این بار حسین زمان، خیمه اش مملو از جمعیتی ماند که نه تنها به دنیای حکومت کوفه فکر نمی کردند که در جستجوی بهشتی بودند که از کربلا می گذشت.

شاید بتوان گفت که نهضت 9 دی، همانند جنگ نهروانی امام علی(ع) با خوارجی که بیش از امام مدعی اسلامیت و انقلابی گری خود بوده و اتفاقاً امام را تکفیر کرده و مستحق توبه می دانستند، بزرگترین تصفیه تاریخی را البته اینبار با میدان داری مشرفانه مردم مسلمان و ولایتمدار رقم زد و طیفی را از حریم خودی ها بیرون کرد که متأسفانه در نقش دوست، اما در جایگاه ستون پنجم به دشمن گرا داده تا با شلیک های پیاپی، استراتژیک ترین اهداف و دستاوردهای نظام یعنی اسلام، امام، ولایت فقیه، قانون اساسی، مواضع ضد استکباری و ضد صهیونیستی، حزب الله، بسیج، روحانیت، مرجعیت و خلاصه آحاد دستاوردهای امام راحل را نشانه گیری کرده و به نابودی آنها بپردازد.

الان که وارد ششمین سال پیدایش این نهضت عظیم شده ایم، شاید برخی ها دچار آلزایمر سیاسی شده و عامدانه یا غافلانه بخواهند بخشی از ابعاد این فتنه بزرگ را نادیده گرفته و یا بیاد نیاورند، اما آنانی که در آن ایام در متن فتنه بوده و تهدیدها و آسیبب ها را پی در پی رصد می کردند، به خوبی بیاد دارند که هدف فتنه، براندازی نظام، نهادها و نمادهای نظام و یا جابجایی کامل تیم مدیریتی و در رأس همه، حذف شخص و جایگاه ولایت فقیه بوده است.

به میدان آمدن و میدان داری کردن تیم های مخفی شده عملیاتی و دوره دیده نظام سلطه در متن حوادث فتنه، آشوب ها و به ویژه در روزهای خاصی مثل عاشورای سال 88، کاری که تجربه اش بعدها در لیبی هم به عینه دیده شد و طی آن معمر قذافی سرنگون شد، و انجام همزمان و سریالی عملیات های آشوبگرانه ای مانند:

1-حمله به مساجد و مسجد سوزی

2-حمله به پایگاههای بسیج و به شهادت رساندن بسیجی ها

3-حمله به اماکن عمومی و از بین بردن اموال مردم و بیت المال

4-حمله به دسته جات عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)

5-پاره کردن و زیر پاانداختن تمثال های امام راحل

6-اهانت و فحاشی به ساحت مقام معظم رهبری در شعارها و سخنرانی ها و مصاحبه ها

7-، رقص و پایکوبی و سوت و کف و عربده کشی در روز عاشورا و وادارکردن مردم به پایکوبی در این روز مقدس

8-شعارهای آتشین علیه اصل ولایت فقیه، لبنان و غزّه و غیره

9-ترورهای هدفمندی همچون ندا آقا سلطان و انداختن آن به گردن نظام

10-تهیه و پخش کلیپ های ارعاب و وحشت علیه پاسداران و مأموران انتظامی

11-راه اندازی شبکه های متعدد ماهواره ای فارسی زبان و پوشش خبری، تحلیلی و تبلیغی گسترده فتنه

12-فعالیت های بی سابقه تمامی سفارتخانه های غربی در تهران به مثابه قرارگاههای عملیاتی

13-حضور مستقیم اتباع خارجی و دیپلماتهای خارجی مقیم تهران در آشوب ها

14-حضور بی سابقه شهروندان ایرانی الاصل غربی در آشوب های تهران

15-دخالت آشکار مقامات اصلی کشورهای غربی در موضوع فتنه و پذیرش رسمی این دخالت برای اولین بار

15-همسو شدن تمامی طیف های ضدانقلاب خارج نشین اعم از سلطنت طلبها، منافقین، کمونیستها در فتنه

16-گسترش بی سابقه فعالیت های رسانه ای در حوزه مکتوب و مجازی و قلم زنی عناصر خودفروخته

17-پخش مستقیم صحنه های آشوب در غالب شبکه های جهانی و تحلیل و بررسی کارشناسانه آنها

18-ذوق زدگی و جسور کردن مقامات رژیم صهیونیستی و مقدمه خروج آنها از لاک دفاعی به مواضع هجومی

19-توقف مشهود غالب فعالیت های آموزشی، اداری، اجتماعی، اقتصادی و فلج شدن کامل جامعه در این فتنه

20-تلاش برای بی اعتبارسازی همه مراکز قانونی، نهادهای انقلابی و مذهبی، رسانه ملی، چهره های ارزشی

21-جریان سازی اجتماعی و جذب تمامی عناصر مسئله دار و نیز تغییر گرایش برخی خواص میانه رو

22-سلب آرامش مردم و امنیت عمومی جامعه و تعرض به مذهبی ها و انقلابی ها

23-تشویش افکار عمومی و زمینه سازی های غیرمتعارف برای ذهنیت سازی ها و توسعه منفی نگری به نظام

24-تلاش گسترده و جوسالارانه برای تغییر گرایش ضدامریکایی جامعه به حلّال مشکلات بودن رابطه با امریکا

25-تلخ کردن ذائقه مردم از بزرگترین مشارکت انتخاباتی و توسعه شائبه تقلب انتخاباتی و متقلب بودن مقامات

26-صدور تحریک آمیز بیانیه ها، درج مقالات، انتشار تحلیل ها، انعکاس نظرات غیرواقع بینانه در خصوص فتنه

27-قانون شکنی و مطالبات فراقانونی فتنه گران در خصوص انتخابات و ترویج فتنه گری سیاسی

28-تخریب فضاهای معنوی نمازهای جمعه و سایر فضاهای معنوی و تلاش برای خارج کردن عوام و خواص از نظام

29-مظلوم نمایی از خود و ظالم نمایی از نظام و حاکمیتی جلوه دادن همه قصورهای نامناسب در جامعه

30-تلاش برای عملیاتی کردن ریزش گسترده اقشاری مانند دانشجویان، هنرمندان، ورزشکاران، زنان و... از نظام

31-...

از نشانه های بارز حساب شده بودن فتنه 88 بود که به فضل الهی و بصیرت دینی و ولایی مردم ولایتمدار ایران در تمامی شهرها، در غالب نهضت 9 دی خنثی و به عبارتی یکبار دیگر چشم فتنه کور شد.

البته از آنجایی که همواره احتمال خروج و فرار عده ای از فتنه گران شبیه به فرار آن 9 نفری که از نهروان گریخته بودند، محتمل بوده و وجود دارد، ما باید پیدایش یوم الله 9 دی را به پیمایش جاودانه عاشورایی تبدیل کرده و تا همیشه آن را معیار ارزیابی صلاحیتی افراد قرار دهیم تا خدای ناکرده، 19 رمضانی اتفاق نیافتد که شیرینی کور شدن چشم فتنه در نهروان را به تلخی شهادت امیر مؤمنان امام علی(ع) مبدل کند!

نکته ای که ذکر آن در اینجا ضروری است اشاره به پیدایش نهضت نهم دی ماه ناشی از وحدت و انسجام ولایی همه اقشار مردم است که قطع یقین بسیاری از کسانی که حتی در تظاهرات آرام 25 خرداد در اعتراض به نتیجه انتخابات حضور داشته اند و یا حتی در ردیف فعالان ستادهای انتخاباتی سران فتنه بوده اند، تشکیل دهنده بخشی از این حماسه عظیم بوده اند و باید حواس ما جمع باشد که ذات نهضت 9 دی، پذیرش همه کسانی است که می خواهند در زیر علَم ولایت فقیه سینه زده و در خیمه ولایت به لبیک گویی بپردازند و ما نباید اصراری بر بیرون راندن افرادی داشته باشیم که رسماً ولایت فقیه و سایر خطوط قرمز نظام را خطوط قرمز خود می دانند!

رهبری معظم انقلاب، حتی توبه و عذرخواهی سران و حامیان بزرگ را نیز معیاری برای ادامه رأفت نظام نسبت به آنها اعلام نموده اند، اگر چه لجاحت، غرور، کج فهمی، القاء پذیری از اطرافیان مرموز و مشکوک و سایر گزینه ها مانع از این اتفاق مبارک شده است، اما ما باید مواظب باشیم که نهضت 9 دی، نهضت وحدت بخش و رویش نیرو برای نظام ولایی است و اصرار بر رویکرذ شعاری، انگ زدن، طرد کردن و یا هول دادن کسی یا کسانی به حریم دشمنان نداشته باشیم که تفسیر به رأی و مصادره جناحی تلقی می شود!

صاحب نظران سیاسی معتقدند که نهضت 9 دی نیز به تأسی از نهضت عاشورا دارای پندها و عبرت های فراوانی است که باید با بصیرت ولایی، آن را با دقت هر چه تمامتر آنالیز و تحلیل کرد تا خدای ناکرده در ادامه از یک سوراخ دوبار گزیده نشویم و در این راستا می توان با نگاه عمیق به 9 دی به این نکات توجه بیشتری داشت:

1-یاد گرفتیم که حتی کمترین اعتمادها به دشمنان می توانند بیشترین خسارت ها را به ما تحمیل کنند!

2-یاد گرفتیم که به ظاهر حوادث اکتفاء نکنیم و پشت پرده حوادث را نیز از منظر نگاه ولایت مطلقه فقیه بنگریم!

3-یاد گرفتیم که شاید آغازگر یک حرکت باشیم، اما همواره محتمل است که در ادامه افسار آن را از ما بربایند!

4-یاد گرفتیم که دشمنان ما مطلقاً به منافع خود می اندیشند و یک انقلابی، هرگز دشمنان را شاد نمی کند!

5-یاد گرفتیم که قانون باید شاخص رفتار ما باشد و مطالبات فراقانونی، یاغی گری است!

6-یاد گرفتیم که پشتیبان ولایت فقیه باشیم تا به دین و مملکت ما آسیبی نرسد!

7-یاد گرفتیم که هر چه فریاد داریم بر سر امریکا و اسرائیل بکشیم!

8-یاد گرفتیم که با عقائد مردم نباید بازی کرد و تعیین کننده اصلی جریانات اجتماعی، مردم اند!

9-یاد گرفتیم که اعتماد محض به خوشنامها خطاست و باید به روی دیگر سکه، یعنی افکار ولایی نیز توجه کرد!

10-یاد گرفتیم که میزان رأی ملت است نه تصورات جناحی و محاسبات قومیتی و مناقشات رسانه ای!

ضمناً از یادمان نرود که در راهپیمایی بزرگ روز 9 دی 88، مردم ولایتمدار ایران اسلامی، فقط تمثال های امام راحل و رهبری معظم انقلاب را با خود حمل می کردند تا برای همیشه به همه ناظران تفهیم کنند که نهضت 9 دی، یک نهضت کاملاً ولایی است و هیچکس نباید از 9 دی بهره برداری جناحی کند و مفهوم دوم این نهضت این است که مردم جناح ها و چهره هایی را خودی می دانند که با ولایت مطلقه فقیه و شخص ولی فقیه زاویه ای نداشته و با لبیک گویی مؤمنانه، تبعیت از اوامر معظم له را اصل می دانند و نیز می توان مفهوم سومی را نیز از این حرکت استخراج کرد که قوه قضائیه نیز باید بطور عادلانه با طرفین این فتنه برخورد مناسب و عادلانه ای داشته باشد و بر خلاف تصور بعضی ها مبنی بر برابر بودن قصورها، تأکید می شود که لازم است در محکمه های تخصصی، هر کس به اندازه قصور و تخلفاتش مجازات شود تا معلوم گردد که برخورد با جرائم شاید دیر و زود داشته باشد، اما هرگز سوخت و سوز نخواهد داشت!

ذکر مطلبی را در اینجا ضروری می دانم و آن اینکه با مراجعه به ادبیات خوارج، آنها هرگز بر این باور نبودند که از دین و یا حاکمیت دینی خروج کرده اند و حتی در ادبیات ابن ملجم نیز می توان دید که او به حق به جانب بودن خود و دلسوزتر دانستن خود نسبت به دین اصرار دارد و به شهادت رساندن وصی پیمبری که آورنده دین است و در روز غدیر، از جانب خداوند به امامت نصب شده است را نیز اقدامی دین مدارانه تلقی می کند و همواره به سوابق خود می بالد! و از همین قطعه تاریخی می توان دریافت که فتنه گران 88 نیز هنوز خود را دلسوز دین دانسته و مخالفت آشکار و پنهان با ولایت فقیه را نیز ناشی از همین تدیّن خود! می پندارند و بعید نیست که بخواهند همواره ادامه دهنده همان مرام فتنه گرانه در قالب های جدیدتر باشند و از این رو عقلاء و معتدلین جبهه اصلاحات باید بین خود و فتنه گران مرزبندی ولایی کرده و به سیاهی لشکر و یا اعتبار جهانی و داخلی برخی از آنها دلخوش نباشد و همواره خدا را در نظر داشته باشد.

در همین راستا ما بسیار خوشحالیم که دولت اعتدال، تا حدود بسیار زیادی تکلیف خود را با اهالی فتنه اعم از اصلاحاتی های تندرو و لیبرالهای وابسته و غیره روشن کرده و بر خط قرمزها پافشاری می کند و اصرار ما نیز این است که این مقاومت را نشکسته، تسلیم نشود و آن را استمرار دهد تا همچنان از حمایت مردم و مقام معظم رهبری بهره مند بماند و به تعبیر آیت الله هاشمی رفسنجانی، دولت باید قدردان حمایت های رهبری معظم انقلاب باشد و از طرفی بسیار متأسفیم که عده ای از تندروهای سیاسی و جناحی به کسانی می تازند و آنها را متهم به ماله کشی می کنند که آنها اولاً فاقد سابقه موضع گیری و عملکرد فتنه گرانه اند و ثانیاً در حال مرزبندی با تندروها بوده و مثلاً با صراحت می گویند که همانند گذشته به دوستان خود همواره اعلام می کنند که خط قرمز آنها ولایت فقیه است!

فلذا ما با توجه به مواضع صریح مقام معظم رهبری، هم باید به موضوع فتنه و معیارهای منبعث از آن بیشتر بپردازیم تا کسی گمان نکند که می تواند با گذشت زمان و پنهان کردن سوابق خود، مرام ضدولایی خود را به اشکال دیگر عملی سازد و هم باید مواظب باشیم که از فلسفه وحدت آفرینی 9 دی فاصله نگیریم و با یادگیری رفتار رهبری معظم در چینش مجمع تشخیص مصلحت، دفاع از تیم مذاکره کنندگی هسته ای، دفاع از دولت موسوم به اعتدال، پذیرش افرادی مثل آقای محتشمی پور در عیادت بیمارستانی و فرق گذاشتن بین فعالان سیاسی موسوم به یک طیف و جناح، خدای ناکرده اصل را بر طرد همه کسانی قرار ندهیم که در جامعه و در سیاست با ما هم رأی نیستند که اگر چنین اصراری باشد، می توان گفت که انطباق مطلق مواضع سیاسی و فرهنگی و اجتماعی و غیره هرگز اتفاق نمی افتد و این تسلسل، ما را به سمت اقلیت شدن سوق می دهد و اینجاست که طبق سیره رفتاری رهبری عزیز و با اتکاء به معیارها و فیلترهای رسمی مثل شورای نگهبان و دستگاه‌های استعلام شونده، بیش از ریزش، باید به رویش نیروها در نظام بیاندیشیم.

در پایان باید به کسانی که به پیمایش و جاری شدن فرهنگ نهضت 9 دی اعتقادی ندارند، متذکر شد که نهضت 9 دی، ضامن استمرار نظام ولایی جمهوری اسلامی ایران است و باید به عنوان یک ودیعه الهی از آن بهره برداری و درس آموزی داشته و قدر این نعمت الهی را بیش از پیش بدانیم و از این نهضت که آن روز، فتنه بزرگ سیاسی-اجتماعی را خنثی کرد، برای خنثی کردن سایر فتنه های پیش رو از جمله فتنه سیاسی-اقتصادی، سیاسی فرهنگی، سیاسی-قومیتی، سیاسی-آموزشی و غیره بهره برداری بهینه نمائیم و رمز همه این موفقیت ها را در گوش به فرمان بودن و لبیک گویی یکپارچه و خالصانه به مقام عظمای ولایت بدانیم.


منبع : صادقعلی رنجبر

 

 

  

دیدگاه شما در مورد : 9 دی، مصداق گذر از پیچ خطرناک تاریخی

9 دی، مصداق گذر از پیچ خطرناک تاریخی

  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین
  • rss
  • آرشیو

 

 

مبلمان ماهور بهشهر