صفحه نخست

فرهنگ و هنر

اقتصادی

عمومی

حوادث

سیاسی

علم و فناوری

اجتماعی

ورزشی

اخبار
چاپ
مسئول روابط عمومی شهرداری بهشهر

روابط عمومي مدون يكي از ابزارهاي قوي مديريت افكار عمومی

مسئول روابط عمومی شهرداری وشورای اسلامی بهشهر گفت: روابط عمومي مدون يكي از ابزارهاي قوي مديريت افكار عمومی است.

کد خبر : 10077

تاریخ انتشار : 27/02/1393 - 16:36


روابط عمومي مدون يكي از ابزارهاي قوي مديريت افكار عمومی

به گزارش خط امید بهشهر فاطمه ذبیح پور مسئول روابط عمومی شهرداری وشورای اسلامی و دبیر شورای روابط عمومیهای شهرستان بهشهر به مناسبت 27 اردیبهشت روز ارتباطات و روابط عمومی  ضمن  تبریک به کلیه کارکنان و مسئولان روابط عمومی ادارات افزود : روابط عمومی یک بخش تشریفاتی نیست بلکه به عنوان مغز متفکر و مشاور مدیران دستگاه ها و انعکاس دستاوردها و مجموعه اقدامات انجام گرفته نقش و تاثیر بسزایی را ایفا می کند.

 

وی ادامه داد : تقويت روابط عمومي ها در جهت تقويت روابط صحيح ميان مديران و كاركنان، تقويت جايگاه روابط عمومي در اطلاع رساني دولت و فرهنگ سازي در سازمانها از كاركردهاي  مهم اين نهاد است و توجه ويژه به روابط عمومي، به عنوان نهادي كه مي تواند به صورت نظام مند، برنامه ريزي شده و سنجيده در جهت ايجاد، حفظ و گسترش تعامل و تفاهم مديران با كاركنان اقدام كند، بسيار حائز اهميت است.

 

فاطمه ذبیح پور با اشاره به اینکه  متاسفانه در بسياري از ادارات و سازمان ها ضعف مديريت و عدم اطمينان به جايگاه روابط عمومي و پيروي از سياست سرپوش گزاري بر عملكرد آنرابه  روزمره گي سوق داده ادامه داد : تفاهم و اطمينان از مهمترين شاخصه هاي ارتباطي بين مدير و مسئول روابط عمومي است زيرا در صورتي كه مدير اطمينان و مسئول روابط عمومي تفاهمي با مدير نداشته باشد در وهله اول مطمئنا مدير شكست خورده بي چون و چرا است و لطمات وارده بر پيكره سازمان بيش از آن است كه نصيب روابط عمومي  گردد.

 

وی در ادامه خاطر نشان كرد : انتظار مي رود با استفاده از افراد توانمند علمي ، ارزش گرا و فرآيند محور، كساني در حوزه امور روابط عمومي ها قرار گيرند كه از لحاظ فني، تخصصي، تجربي و توانمندي هاي فردي با برنامه ريزي ارتباطي ويژه و پژوهش هاي افكار عمومي توانايي جلب مشاركت عمومي و اعتمادسازي در افكار عمومي را دارا باشند تا به اين نحو فرآيند توسعه سازماني و تحقق عملي كاركردهاي روابط عمومي به نحو مطلوبي فراهم شود . 
مسئول روابط عمومی شهرداری وشورای اسلامی بهشهر افزود: روابط عمومي مدون و برنامه ريزي شده يكي از ابزارهاي قوي مديريت افكار عمومی  است و این  به عنوان اصلي ترين حلقه ارتباط بين مديران و كاركنان، مسئوليت خطيري در فرآيند دسترسي مديران و افكار جمعي كاركنان دارند.

 

دبير شوراي  روابط عمومی و اطلاع رساني ادارات شهرستان بهشهر در ادامه گفت : بدون شك روابط عمومي به عنوان يك «فن» و «هنر» نقش بسزايي در برقراري و تسهيل ارتباط دوسويه بين مديران سازمان و كاركنان دارد به طوري كه امروزه كمتر سازماني را مي توان يافت كه خود را بي نياز از روابط عمومي بدا ند و در عين حال موفقيت هاي چشمگيري را در زمينه هاي مورد نظر و تحقق اهداف از پيش تعيين شده به دست آورده باشد اما اگر روابط عمومي ها بخواهند تأثير گذار باشند و اگر در رأس اين حوزه مديري توانمند  باشد مي تواند با به كار گماردن كارگزارا ني با مهارت در جهت تحقق اهداف سازماني گام هاي  ارزنده و سازندهایی  بردارد.

 

ذبیح پور تاکید کرد : نبايد فراموش کنیم كه روابط عمومي خود يك واحد حقوقي است كه با استفاده از ابزار هاي در اختيار خود در تمامي زمينه ها به عنوان سخنگوي سازمان از عملكرد آن در دادگاه اذهان عمومي دفاع مي نمايد.حال هرچه پيام هاي اين واحد و كانالهاي ارتباطي آن با مخاطبان درون سازماني و برون سازماني قابل فهم تر و سهل الوصول تر باشد سازمان زودتر به مقاصد خود خواهد رسيدو روابط عمومي همواره پلي ميان حقايق و ناشناخته هاي سازمان و آنچه كه بايد به عنوان حقايق توسط مخاطبين دريافت و به بهترين نحو  ممکن آناليز گردد زماني كه يك روابط عمومي نتواند و نخواهد حقايق را به صورت مثبت  ويا توفيقات را آنچنان كه بايد باشد در ذهن مخاطبين خوب جلوه دهد اين سازمان است كه با بازخوردهاي سرد و تا سف باري در جامعه  مخاطبان كاري خود مواجه مي گردد.

 

وی در پایان گفت : روابط عمومي به دنبال ديدن و ديده شدن است اما زماني كه نه او توسط مدير و نه مدير در نگاه او  ديده نمي شود چگونه مي تواند نديده هاي خود را به سمع و نظر ديگران رساند؟ از همين روست كه واحد و يا اداره روابط عمومي مستقيما زير نظر بالاترين مقام سازمان مي باشد. اما در بسياري از موارد اين واحد از ديد مديريت پنهان و يا مغفول واقع مي گردد و اين انتقاد از برخي روابط عمومي ها باقي مي ماند كه زماني كه يك روابط عمومي نتواند ارتباط مناسبي با مدير خود داشته باشد چونه مي تواند با محيط خارج از سازمان با نگاهها و علايق مختلف تعامل مناسبي را برقرار نمايد؟



 

 

  

برای این پست 1 دیدگاه مطرح شده است. شما نیز دیدگاه خود را بیان کنید
  • پاسخ به نظر یکشنبه 28 اردیبهشت 1393 - 17:28
    حامد

    با سلام و خسته نباشید این روز مهم را به جنابعالی و کلیه همکارانتان در شهرداری بهشهر ( آقای کاردگر و خانم سجادی ) و همچنین آقای مجید اکبر زاده و آقای زمان باقری تبریک عرض نموده توفیقات روز افزون و موفقیت را برای شما ارزومندم . با سپاس

    1 0
دیدگاه شما در مورد : روابط عمومي مدون يكي از ابزارهاي قوي مديريت افكار عمومی

روابط عمومي مدون يكي از ابزارهاي قوي مديريت افكار عمومی

  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین
  • rss
  • آرشیو

 

 

مبلمان ماهور بهشهر